Algemene Voorwaarden

FRANS-ROGER BV VOORWAARDEN

Artikel 1: Toepasselijkheid

  1. De offertes van, bestellingen aan en leveringen door FRANS-ROGER BV ten opzichte van klanten worden uitsluitend beheerst door deze voorwaarden, behoudens voorafgaande en schriftelijke afwijkingen.

Artikel 2: Aanbiedingen

  1. De overeenkomst met FRANS-ROGER BV komt slechts tot stand nadat FRANS-ROGER BV de bestelling schriftelijk heeft bevestigd of de levering heeft uitgevoerd of, ingeval de klant een consument is, indien partijen een order hebben ondertekend.

Artikel 3: Leveringstermijn

  1. Leveringsdata opgegeven door FRANS-ROGER BV zijn slechts indicatief. Indien een voorschot bedongen werd, gaat de leveringstermijn pas in na betaling van dit voorschot.
  2. FRANS-ROGER BV kan onder geen enkel beding aansprakelijk worden gesteld voor vertragingen in de leveringen die het gevolg zijn van overmacht of vreemde oorzaak. Onder overmacht wordt bv. (niet-limitatief) verstaan : staking, oorlog, lock-out, brand, verandering van transporttarieven, douanetarieven, overheidsmaatregelen in het algemeen, te late levering door de leverancier, staking bij de leverancier, faillissement van de leverancier, tekort aan arbeidskrachten, tekort aan brandstof, vernieling van de machines, enz..
  3. In voorkomend geval wordt de leveringstermijn verlengd met de duur van de vertraging. FRANS-ROGER BV zal de klant van dergelijke vertragingen in kennis stellen. De klant kan de niettemin de ontbinding vorderen van de overeenkomst indien de vertraging meer dan drie (3) maanden duurt en voor zover de klant FRANS-ROGER BV voorafgaandelijk in gebreke heeft gesteld, per aangetekend schrijven, waarbij de klant FRANS-ROGER BV een redelijke bijkomende termijn (minstens 15 werkdagen) toestaat.
  4. Indien de vertraging in de leveringstermijn te wijten is aan FRANS-ROGER BV, kan de klant de overeenkomst enkel ontbinden in overeenstemming met het toepasselijk recht en voor zover de klant FRANS-ROGER BV voorafgaandelijk in gebreke heeft gesteld, per aangetekend schrijven, waarbij de koper FRANS-ROGER BV een redelijke bijkomende termijn (minstens 15 werkdagen) toestaat.

Artikel 4: Overdracht van risico

  1. Het risico gaat over bij de levering door FRANS-ROGER BV. Indien de goederen door de klant worden afgehaald, gaat het risico op dat ogenblik over.

Artikel 5: Meldingstermijn van gebreken

  1. Zichtbare gebreken, evenals niet-conforme leveringen (hierin begrepen onvolledige leveringen) dienen binnen de vijf (5) werkdagen na de levering per aangetekende brief aan FRANS-ROGER BV te worden gemeld, met nauwkeurige opgave van de klacht, bij gebreke waarvan de levering als conform wordt beschouwd en de goederen als in perfecte staat ontvangen. Dit vermoeden van conformiteit geldt eveneens indien de klant de goederen in gebruik heeft genomen of laten nemen, verkocht, bewerkt of verwerkt. Verborgen gebreken dienen uiterlijk 14 dagen na ontdekking ervan per aangetekend schrijven te worden gemeld en de klant verbindt er zich toe een eventuele rechtsvordering wegens verborgen gebreken in te stellen binnen de drie maanden na ontdekking ervan, beide op straffe van verval.
  2. Indien aan al deze voorwaarden is voldaan en de klacht gegrond wordt bevonden, verbindt FRANS-ROGER BV zich ertoe de gebrekkige goederen te vervangen door nieuwe of te herstellen. De klant kan in geen geval andere aanspraken maken dan deze (herstel in natura met uitsluiting van elke schadevergoeding).
  3. De klant mag niet zelf de gebrekkige goederen vervangen of herstellen en kan deze evenmin door een derde laten vervangen of herstellen, tenzij na toestemming van FRANS-ROGER BV of na rechterlijke machtiging. Dergelijke vervanging of herstelling gebeurt steeds op risico en kosten van de klant.

Artikel 6: Annuleringen

  1. De klant die zijn bestelling annuleert, weigert de materialen in ontvangst te nemen, of lastens wie de overeenkomst ontbonden wordt verklaard is, behoudens ingeval van bewezen overmacht, in voorkomend geval 14 dagen na aangetekende aanmaning daartoe, een forfaitaire en onherleidbare schadevergoeding verschuldigd van 30% van de prijs van de bestelling, onverminderd hogere schadevergoeding (bv. voor kosten van transport, opslag en daarmee samenhangende kosten, of voor op maat gemaakte materialen; deze kosten dienen 100% door de klant te worden betaald). Indien de klant een consument is, heeft deze recht op dezelfde vergoeding van 30% lastens FRANS-ROGER BV, indien deze laatste de bestelling eenzijdig annuleert, dan wel indien de overeenkomst lastens FRANS-ROGER BV ontbonden wordt.

Artikel 7: Aansprakelijkheid

  1. Onverminderd de wettelijke bepalingen van openbare orde of van dwingend recht kan FRANS-ROGER BV niet aansprakelijk gesteld worden voor:

Artikel 8: Betaling

  1. De facturen van FRANS-ROGER BV zijn, behoudens andersluidend beding, contant betaalbaar ter maatschappelijke zetel van FRANS-ROGER BV.
  2. FRANS-ROGER BV is gerechtigd betalingen van de klant eerst aan te rekenen op de oudste openstaande schulden (met inbegrip van intresten, conventionele schadevergoedingen en eventuele andere vergoedingen die deze op grond van andere openstaande schulden verschuldigd is aan FRANS-ROGER BV en kosten), zelfs als de klant zijn betaling wenst aan te rekenen op andere openstaande schulden.
  3. Ingeval van niet-betaling op de vervaldag, is de klant van rechtswege en zonder ingebrekestelling:

Artikel 9: retourzendingen

Buiten de wettelijke herroepingstermijn van 14 kalenderdagen nemen wij geen goederen retour in het geval van een foutieve bestelling, tenzij de klant binnen deze termijn contact opneemt met Frans-Roger BV. Klanten dienen voor het plaatsen van een bestelling zorgvuldig alle details te controleren, inclusief productspecificaties en verzendinformatie. Eventuele fouten moeten binnen de wettelijke herroepingstermijn gemeld worden. Na deze periode zijn wij niet verplicht om de goederen terug te nemen. Deze regeling is in overeenstemming met de geldende wetgeving en is bedoeld om onze logistieke processen efficiënt te beheren. Ons team staat klaar om binnen de herroepingstermijn eventuele vragen of zorgen met betrekking tot bestellingen te bespreken en op te lossen.

Webshop powered by Marcando